28.8.11

סדנה מצולמת: פרחים מקופלים

Folded Paper Flowers Tutorial
(This is a bi-lingual post in Hebrew and English. For other languages please use Google translate at the right sidebar)
בעקבות כריכת הספר השמן של ונילה, הדף בספר השמן של סתיוLOVE (שהחליפה, אגב, את שם הבלוג שלה ל-יצירה בנייר, שאני אוהבת הרבה יותר!) והשובכים (שעדיין לא העליתי לבלוג) נשאלתי כמה פעמים איך אני מכינה את הפרחים התלת ממדיים, והגעתי למסקנה הטבעית שאין טוב ממראה עיניים. מקווה שתיהנו מההסבר.
I love hand-made flowers and I use them often. I guess that's why I was asked again and again how to make the folded ones I added to Vanila's chunky book cover, to StavLove's chunky book page and to a few (well, more than that) other projects. So here's a short tutorial - I hope you enjoy it!
מה צריך?
קארדסטוק דו צדדי
מספריים
דיו להכתמה וספוג
דבק נוזלי (רצוי כזה שמתייבש מהר, כמו טאקי גלו)
קישוט למרכז הפרח / סטיקלס / נצנצים וכו'
What you'll need:
- Double sided cardstock
- Scisors
- Tacky Glue (or some other fast drying liquid adhesive)
- distressing ink
- Bling, Stickles or some other center piece embellishment
 
1. גוזרים עיגול ביד חופשית. לא רק שהוא לא צריך להיות מדויק - עדיף שהוא לא יהיה כזה. זה יקל עליכם בהמשך ליצור פרח בעל מראה טבעי יותר. איזה גודל עיגול? תלוי כמה גדול אתם רוצים את הפרח. בניסיונות הראשונים מומלץ ללכת על גודל ביניים, כלומר קוטר של 6-4 ס"מ.
1. Cut a circle, about 2" in diameter.  It doesn't have to be perfect - actually the free shape gives it a more natural look. 
2. מקמטים ומקווצ'צ'ים את העיגול כמיטב יכולתכם. אם הוא נקרע קצת - עוד יותר טוב. מיישרים את העיגול וממשיכים להתעלל בו עם דיו מיישן עד שהוצאתם את כל העצבים על התור בבנק / הילדים שמנדנדים / המכונית שנתקעה בדרך הביתה.
2. wrinkle it, squash it, distress it as much as you can. Flatten it and distress it some more, using distress ink etc.  
3. גוזרים צורת ספירלה. קחו בחשבון, שככל שהרצועה שתגזרו רחבה יותר, הפרח יהיה גבוה יותר.
3. Cut a spiral shape. Remember: the wider you cut - the more your flower will stick out. On the other hand you hve to cut it wide enough in order to fold it.
4. והנה השלב החשוב ביותר: מקפלים את שולי הספירלה החיצוניים - נכון, בלי להקפיד שהקיפול יהיה אחיד או מדויק. שימו לב: הקיפול נעשה כלפי מטה, כשהצד של הקארדסטוק שאתם רוצים שייראה יהיה כלפי מעלה (אם נוח לכם יותר אתם יכולים להפוך בזמן הקיפול, אבל אחר כך הפכו שוב את הקארדסטוק). כשסיימתם לקפל - גלגלו את הספירלה מהקצה החיצוני שלה כלפי פנים. השתדלו להדק את הקארדסטוק היטב בזמן שאתם מגלגלים אותו כדי שיקבל זווית עגלגלה. כשאתם מסיימים את השלב הזה הניחו לו להשתחרר - אל דאגה, הוא ישמור על צורה עגולה, גם אם רפויה יותר.
$. With your preferable side of the CS up, start folding the spiral shape downwards. Again, you don't have to be precise and the fold doesn't need to be perfect.  Once this is done start rolling the folded spiral from the outside in. Try to tighten it as much as you can so the stiffed CS rolls nicely. When you're done - put it on your working surface for a second - it will loosen up, but will maintain a spiral shape.
5. הניחו טיפה או שתיים של דבק נוזלי בקצה הפנימי של הספירלה, והצמידו את הפרח (במלים אחרות: הפכו את קצה הרצועה לבסיס שעליו מודבק הפרח). החזיקו כך דקה או שתיים עד שהדבק יתייבש.
5. Add a drop of glue at the inner edge of the spiral shape and attach the base of the flower to it. Hold for a few seconds until the glue is dry.

6. עוד קצת השחתה - והכל יהיה מוכן: מעכו את הפרח כשפניו כלפי השולחן, שטחו אותו מעט ואל תרחמו עליו. אחר כך הפכו אותו שוב והכתימו שנית עם מעט דיו, כך ששפות הקיפולים יתלכלכו בדיו.
6. Push the flower against your work surface, flatten and distress it a bit more. Add some distress ink to the edges.
7. קשטו את מרכז הפרח בבלינג, חצי פנינה, סטיקלס וכו' - והנה הוא מוכן! שימו לב אגב: הפרח הוורוד בתמונה עשוי בדיוק מאותו נייר כמו הפרח הכחלחל שאת יצירתו תיעדתי כאן. מה ההבדל ביניהם? כיוון הקיפול.  כלומר הקיפול נעשה כך שהצד הוורוד היה מופנה כלפי מעלה, מה שהפך אותו לצד החיצוני והדומיננטי של הפרח.
7.  Adhere a bling in the middle of the flower or embellish it with Stickles. That's it - you've got yourself a new folded flower - Ta ta ta tam!

טיפ: כשאתם מכינים כמה פרחים לאותה עבודה, עבדו עם שני צדי הקארדסטוק, כדי לקבל פרחים מאותה משפחת צבעים או באותו סגנון, מה שיבוא לידי ביטוי במראה הרמוני.
Tip: When making a few flowers for the same project, use both sides of the double sided cardstock  and you'll instantly get matching flowers.

20.8.11

ציפור קטנה לחשה לי...

כשבקומונה "הנישה הצפונית" (שהיא, אגב, קומונה סגורה, אבל כל יוצרת מצפון הארץ מוזמנת להצטרף אליה) מישהי העלתה תיק תפור לילדים, שמיועד לנשיאה של צבעים ושאר חומרי יצירה - התלהבתי כמו כולם. ואז כתבה כספית שהיא הייתה שמחה להכין כזה, אבל אין לה למי. כמובן שהתנדבתי לגאול אותה ממצוקתה! היא מיד הסכימה, הציעה שנעשה החלפה פרטית ואמרה שתשמח לחומרי יצירה, או לשובך.
מה שכספית לא ידעה הוא, שאף פעם לא הכנתי שובך - אבל שמאוד מתחשק לי. כל כך מתחשק, שבדיוק תכננתי אחד דו-ממדי להחלפה ההודית.  זה היה ברביעי בצהריים. אחה"צ היא שאלה איזה צבעים אני אעדיף ואם נראה לי שאספיק להכין אותו ליום שני בשבוע שאחרי, כדי שנחליף מתנות במפגש יום ההולדת המתוכנן. "4 ימים??? ספק מאוד", אמרתי.
4 שעות אחר כך קיבלתי הודעה: "לא יכולתי להתאפק ולחכות שתגידי לי איזה צבעים את אוהבת... אני מקווה שתאהבי אותו... הוא כפול בגודל - והוא כבר ארוז"..... כשקיבלתי אותו - לא יכולתי להאמין שהדבר היפה הזה נתפר במיוחד בשבילי!
לי כמובן לקח יותר זמן, אבל שבועיים אחר כך, כשנסעתי אליה עם שולי (אה... שולינקה... זה צריך להיות "שולי-לב-זהב"...) אורית (הזיכרון שלי... מכה... ואורית, את יודעת שאני מתה עליך!), שמחתי לראות שהוא זוכה לבית חם שמעניק לו הרבה מאוד אהבה! איזה כיף!
אז הנה הוא, השובך של כספית. אני רק מזהירה מראש: הולכות להיות פה לא מעט תמונות... ומרוב התלהבות צילמתי אותו פעמיים, אז יש הבדלים בתאורה וברקע.מוכנים? ... טה טה טה טם!
השובך עשוי משני דפי קארדסטוק זהים, שיש עליהם קצת גליטר. קישטתי אותם עם חותמות, מדבקות, פרחים מעשה ידיי, סרטים, צ'ארם אחד, דף מספר שפיצ'צ'תי, גלימר מיסט, פנינים, סיכות מעוצבות ומה לא.... הנה עוד זווית:

צד שני:
ומאחור:
עכשיו לשוס... שמתם לב לגג הרעפים? ראיתם ממה הוא עשוי? הנה תקריב, כדי לעזור לכם:
והנה תקריב לקישוט של הפתח:
ועוד תקריב:
חשבתם שזה נגמר? ממש לא... הנה קולאז' אחד נוסף:
לשובך צירפתי כרטיס ברכה עם - איך לא - כלוב ציפורים. כבר אמרתי שאני מתעבת את הטרנד של כלובי הציפורים שמשתולל בעולם הסקראפ בשנתיים האחרונות, אבל החותמת הזו של glitz פשוט יפהפייה בעיניי, אולי בגלל שהדלת שלו פתוחה?
בכרטיס חזרתי על השימוש בדפי ספר, והחתמתי את הכלוב פעמיים - פעם ישירות על דף הרקע ופעם נוספת על דף אחר, שגזרתי והדבקתי בהסטה. דבק נייר מדוגם והחתמה בשוליים נתנו את הפיניש לכרטיס הזה.
--
אגב, בעקבות ההחלפה ההודית וההחלפה עם כספית למדתי להיכן סוג שלישי של שובכים, ובזמן האחרון אני מכינה אותם בכמויות מסחריות. בקרוב אעלה פוסט בעניינם. בינתיים הנה טעימה:
טוב, זה מספיק להפעם... אני עפה!
Challenges:
Anything Goes @ Lothian Challenges (1.9.11)
Pearls @ CropStop (24.8.11)
Anything Goes @ AUD sentiment Challenge (30.8.11)

15.8.11

כחום הקיץ

רק הלחות הגבוהה והטמפרטורות המטורפות יכולות להסביר למה בשבע בבוקר ישבתי להכין כרטיס ברכה קיצי - עונה שאני לא מחבבת, בלשון המעטה... תנו לי ארבעה חודשים של מינוס 45 מעלות בקנדה - ולא חודשיים של קיץ ישראלי מהביל... נו, אף אחד לא ייתן? טוב, אז אני עדיין כאן, יוצרת בצל המזגן.

אלא שלא רק הקיץ "אשם" בכרטיס הזה. גם עינת קסלר. או לפחות בכך שבתשע בבוקר במקום לשבת לעבוד אני גונבת עוד כמה דקות לכתוב פוסט ולהעלות תמונות. ומה הפלא? היא מציעה אתגר קיצי שבסופו הגרלה של פרס שנראה שווה במיוחד... וחוץ מזה, כבר אמרתי, אני לא אוהבת את העונה, אבל אני מתה על הצבעוניות העזה שמאפיינת אותה, וכרטיס כזה על הבוקר עושה לי מאוד שמח בעיניים. אז הנה הוא, קלין אנד סימפל:
הנה השכבות, לפי סדר: בסיס קארדסטוק לבן, עליו קארדסטוק נוסף לבן גם הוא אבל עם הטבעה בקאטל בג (וסוף סוף ניצלתי את תבניות הפלסטיק הישנות של פיסקר'ס), דוילי, עטיפה לקאפקייק (שהייתה באיזה קיט שקניתי, לא זוכרת של מי), דיי-קאט של Fancy Pants, אות של K&Company מקולקציית Citronella, חוט פלוס של Karen Foster ומדבקות אפוקסי מסדרת Citrus של DCWV.
שיהיה יום נהדר וקיץ שמח במובן הטוב של המלה (אבל לא ארוך מדי...)!
Challenges
Sketch @ Mojo Monday (21.8)



13.8.11

יוני, פעם אחרונה (לשנה זו)

במסיבת יום ההולדת של חודש יוני, שאני חוזרת אליה שוב ושוב, חגגנו גם לכספית, שלפעמים נדמה לי שהכינוי שלה בא להמחיש כמה מהר היא תופרת, אבל על זה פוסט נפרד. למען האמת אני לא יודעת אם היא הצטרפה לקומונה רק לאחרונה או ששמרה על פרופיל נמוך (מה שלא יפתיע אותי...), אבל מרגע שהיא צצה - כולן התאהבו בה! חמודה אמיתית שעושה הכל - חוץ מרעש; בשקט בשקט היא תופרת תיקים וארנקים, כריות ובובות והכל מלא קסם ויופי.
לא יכולתי כמובן להתחרות בכל זה, אז הסתפקתי במתנה "מטופלת", בכרטיס ברכה ובדף לספר שמן.
ידעתי שכספית אוהבת וינטג', אז התחלתי עם חמסה שעברה צביעה בצבע זהב אקרילי, ציפוי בדפי ספר מוחתמים ומוכתמים, ועליהם פרפרים מקארדסטוק מעוטרים בבלינגים:
והנה עוד זווית, שתראו לאן הפרפרים עפים...:
הדף בספר השמן מבוסס על תבנית של כרטיס ברכה מוכר, שהגדלתי והתאמתי מבחינת פרופורציות למידות של הספר. בצדו הקדמי יש כיס ובו כרטיס ברכה:
הרעיון הוא שזה נראה כאילו הפרח הוא חלק מהכיס, אלא שאז הוא נשלף החוצה. הנה תקריב לפרח:
וכך נראה תקריב לצד השני (שהתמונה המלאה שלו יצאה ממש רע, אז אני אחסוך לכם...):
 
הדף, אגב, הוא של קוסמו קריקט, והוא גם זה שמקשט את הכיס מקדימה
ובסגנון של חלקו הקדמי של הדף גם עוצב כרטיס הברכה שצורף למתנה:
זהו - נקי ופשוט. מסוג הכרטיסים שאחר כך אני מנסה לשחזר עם נייר מעוצב אחר, אבל משום מה בפעם השנייה זה אף פעם לא מצליח... מקווה כספית שאהבת אותו, וזו הזדמנות להגיד לך כמה אני שמחה שהיכרתי אותך! את קסם אמיתי!
Challenges
Dare to Color @ wee memories (13.8.11)
Anything Goes @ Catch the Bug (13.8.11) 
Happy Birthday @ Craft Your Days Away (18.8.11)
Animals @ Frosted Designs (18.8.11)
Sketch @ Sketch and Stash (14.8.11)





1.8.11

לא היוצרת היחידה בבית...

חבר ילדות של י. חגג בשבוע שעבר יומולדת 40. אשתו ארגנה מסיבת הפתעה מהסוג הכי כייפי שיכול להיות - בבית, עם חברי ילדות וחברים טובים אחרים, אוכל מעולה (הקייטרינג של אריק. מומלץ מומלץ!) ו"תוכנית אמנותית" לא עמוסה מדי אבל מרגשת עד דמעות (וזה כולל הרבה דמעות של צחוק).
אחרי מצגת בסגנון "אלה הם חייך" ("יו... ככה נראיתי?!?", "וויי... איזה ילדים אנחנו שם!", "וואו! הגננת הזאת, מי יכול לשכוח אותה... נו, איך קראו לה?!?"), וברכות (כבר אמרתי שהיה מרגש?) הגיע הרעיון המבריק של "מזכרות נסתרות" - כל המוזמנים התבקשו להביא משהו שקשור בזיכרון משותף עם חתן השמחה. י. הצליח להיזכר שפעם, באיזה משחק כדורסל באולם ספורט, נזרק ספסל לחלל האוויר... הוא לא זכר מי זרק על מי ולמה, ולכן גם היה משוכנע שמ. לא יזכור בכלל במה מדובר, אבל כיוון שלא היה לו שום רעיון אחר נשאר לו לחפש ספסל מהסוג שמשתמשים בו באולמות ספורט. או לבנות כזה.
והוא בנה - העתק מדויק ביחס של 1:10 של ספסל מהסוג שאפשר למצוא עד היום (לפחות באתרי האינטרנט שמוכרים אותם)  וגם - טוב שילדים לא קוראים את הבלוג הזה - לזרוק על מישהו, כי "לא היה סל" ("כן היה סל!", "לא היה סל!!!"). בדגם המוקטן יש את כל הפרטים, כולל רגלי טרפז בשני כיוונים שונים, מגרעות עבור הציר התומך ובליטות שמאפשרות להשעין את הספסל בזווית על הסולמות (זוכרים אותם?!?) ולהבטיח שלא יחליק.
לספסל לא יכולתי לצרף כרטיס, כי כל הרעיון היה לתת למ. לנחש ממי הוא (וכמובן שבשנייה שהוא ראה את זה הוא זיהה ישר, טען שי. זרק ראשון את הספסל, והודה שגם הוא לא נשאר חייב...), אבל למתנה ה"אמיתית" שהבאנו לו צירפתי את הכרטיס הזה:
כן, מכבי חיפה ליומולדת של בן 40... אם הייתם שומעים את הזכרונות מהשבתות במגרש ורואים את ההשתוללות בבריכה, הייתם מבינים כמה זה מתאים (-:
הכדור הודפס על קארדסטוק והודבק עם דבק תלת ממדי, הספרה 4 היא מדבקה של American Crafts והאותיות בעברית הן של עירית. דף הרקע הגיע אלי במסגרת הקיט של מועדון הסקראפ, אבל לצערי אני  לא יודעת של מי הוא (מי שמזהה - מוזמן לעדכן אותי). והחוט? פלוסינג של סקראפבוקינג (מבית Karen Foster)! מה שמדליק זה שהוא מגיע באריזה בדיוק כמו חוט פלוס רגיל, ככה שנוח לחתוך אותו, והוא גם מוצע במגוון צבעים (בינתיים קניתי בכחול וירוק. בתכנון צבעים נוספים, כמובן).
וכדי שתראו שוב כמה הספסל שי' בנה מדויק ולכן מטעה כשהוא מצולם לבד, הנה תמונה שלו ליד כרטיס הברכה:
נכון שפתאום הכרטיס נראה ענק?!?

נ"ב
אל דאגה, המשך רשימת "חגיגה נחמדת" יגיע בקרוב גם הוא. תתייחסו לרשומה הזו כאל פסק זמן זמני (-: