12.10.10

קבלו את... טריפונס!

(You can find a brief version in English at the end of the Hebrew one)
חצי שנה לקח לי להחליט מה אני עושה עם תחתיות הבירה, שניתנו לי בזמנו על ידי משרד היח"צ שעבדתי בו, אחרי שהפרויקט עבורו הוכנו - הסתיים, ושרידיו תפסו מקום מיותר במחסן של המשרד. כמו ג'אנקית טיפוסית כשמציעים לי חומרים למיחזור אני לא יודעת להגיד לא. קודם כל לוקחת, מאחסנת באין-מקום שלי ומקווה שמתישהו יבוא רעיון שימושי. 
אז כאמור, לקח לי חצי שנה, אבל מרגע שזה הבזיק לי, לפני חודש בערך, אני בשוונג, וכבר הכנתי 3 מתנות יומולדת מהתחתיות הללו (אחת שכחתי לצלם, אז מ. תצטרך לארח אותי למטרה הזו... ראי הוזהרת! (-:...).
הרעיון היה פשוט - ליצור אלמנט דקורטיבי, שאפשר לתלות אותו כמו שהוא, צמוד לקיר, ואפשר לתלות אותו על וו עציצים, ככה שהוא מסתובב ברוח, ולהדביק מצידו השני, במקום שהכנתי לכך, תמונות אישיות. כל הסיפור הזה אומר שזה לא בדיוק תליון, זה לא מיני אלבום, זו גם לא תמונה. מה זה כן? לא יודעת. אני חושבת שאקרא לזה טריפונס... כן, כמו הזמר - זה מגונדר כמוהו, מורכב משלושה חלקים ושייך במקור לטברנה (תחתיות בירה או לא תחתיות בירה?!?). מה יהיה אם אכין כזה מארבע תחתיות? דיה לצרה וגו'...
אז תכירו, הנה טריפונס הראשון (טוב, השני... הראשון מסתובב ושר ביוונית...):
וזה הגב שלו:
הטריפונס הזה הוכן עבור חן, הסקראפרית הכי חמודה בעולם! יש בה משהו, שתמיד גורם לי לחייך כשאני חושבת עליה, ולחבק - כשאני רואה אותה. מה שכן, פישלתי... משום מה חשבתי שהיא אוהבת וינטג'. בדיעבד אולי הייתי צריכה להחליף בין הטריפונס שלה לזה של מיכל, שאולי הייתה מעדיפה משהו יותר וינטג'י על זה שהכנתי לה (שיעלה בפוסט נפרד. אחרת זו תהיה מגילה אינסופית), אבל אני מקווה ששתיהן אוהבות את הטעות שלי...
וכמה מלים טכניות: נורא קל להכין את הטריפונס. תחתיות בירה הן בעצם קרטון ביצוע דק, כך שקל לחורר אותן וקל לעבוד איתן - הן תופסות צבע ודבק וכל מה שביניהם. אחרי שהדבקתי נייר במידה הנכונה מצד אחד ועיגלתי את הפינות, הדבקתי גם מהצד השני - וחוררתי: שני חורים למעלה ושניים למטה. 3 טבעות מחברות בין כל שני חורים (אפשר להסתפק באחת, אבל זה נראה לי פחות יפה) ומאפשרות תנועה נינוחה כשהטריפונס תלוי בין שמיים לארץ (או בין וו לכלום...). בשלב הזה מה שנשאר הוא לקשט (החלק הכי כייפי בסיפור) ולקשור סרט לתלייה. קלי קלות, לא? מבחינת ניירות, רובם מסדרת Funky Vintage של Making Memories  (ותודה לדורלי - על הדפים ועל התזכורת). 
הנה כמה תקריבים לטריפונס של חן:
 
 
וכרטיס הברכה התואם:
 
חוץ מהנייירות המשגעים האלה, השתמשתי בנייר קראפט לכרטיס, ומגוון קישוטונים: חצאי פנינים ובלינגים, סיכות, רב-אונים וחיתוכי קאטלבג (ה-LOVE המדהים, שנעשה מנייר חום שיושן עם דיו דיסטרס של טים הולץ וקיבל מראה של עור או זמש), כמה פרחים של פרימה וזהו פחות או יותר.
Trifonas, the scrapbook version
I'm not sure if you are familiar with Trifonas - a great Greek folk singer, born in Cyprus, who's been popular in Israel since the 70's. Anyway, I thought I'll name my new creative obsession after him. After all it's just as primped, it has its own Tri-someting (three parts. for now) and originally it came from a tavern - MY Trifonas is made of beer coasters. What do you think?
Anyway, here's my first Trifonas, which was made my scrappy friend Chen. You can also get a glimpse of the matching card I made her for her birthday.
For both of them I used mostly the Funky Vintage DP by Making Memories (Thanks, Dorly, for reminding me where I got it from!), as well as miscellaneous embellishments.
Here is another close up of the card:
Since this is one of my first vintage work I'd love to hear what you thought about it!

7 תגובות:

  1. וואו! זה מקסים! הצבעוניות משגעת!
    הרעיון נהדר (אפשר לשאול אותו ממך? גם אצלי מסתובבות 3 תחתיות אובליות של בירה כבר שנה! ולא הצלחתי לחשוב על רעיון עבורן)...

    איזו מתנה כיפית!

    השבמחק
  2. תודה! וכמובן שאפשר! (אני מטעם איגוד חובבי הבירה בישראל...)

    השבמחק
  3. תמי!!! אני מתה עלייך!! הטריפונס שלי פשוט מקסים ואני שמחה מאוד על ה"טעת" שעשית!
    תודה רבה!!!

    השבמחק
  4. מכל הלב, חומד!

    השבמחק
  5. איזה רעיון מקסים לתחתיות בירה !!!!!! אהבתי מאוד !! העיצוב מקסים !!!

    השבמחק
  6. יופי של רעיון ויופי של ביצוע!
    אני שמחה שאת משתמשת בניירות הללו. הם יותר בסגנון רטרו מאשר וינטאג', אבל למי אכפת - העיקר שהתוצאה מוצלחת.
    לאור חיבתך לעור, והשקעתך בהפיכת נייר לדמוי עור, נשאלת השאלה: מדוע לא תשתמשי בעור אמיתי לצורך העניין?
    הוא חתיך (גם יפה תואר וגם ניתן לחתוך אותו), ואם את מעוניינת - תני קריאה ואשלח לך כמה פיסות.
    דורלי

    השבמחק
  7. מקסים,הצבעים יפים ומשתלבים יפה יחד.

    השבמחק

אני תמיד שמחה לראות תגובות ולקרוא אותן!