3.3.15

קטיף קופסאות

קצת דיו וחותמות, ואף אחד לא ינחש ממה עשויה הקופסה הזו...
כמעט בכל יום שבו אני גולשת באינטרנט אני מגלה כישרונות מדהימים, יוצרות ויוצרים עם טעם נפלא ויצירתיות מעוררת קנאה, אבל לא בכל יום אני נתקלת במשהו באמת יוצא דופן, כזה שישר מדגדג באצבעות לנסות.
זה בדיוק מה שקרה לי כשנתקלתי, לפני כמה שנים, בקופסאות כמו זו שאתם רואים כאן. הבעיה העיקרית הייתה, שחומר הגלם ממנו עשויות הקופסאות לא היה בעונה. אני יודעת מה אתם חושבים - יש עונה  לעיסת נייר? לדבק? לחותמות?
אז זהו, שהקופסה שאתם רואים כאן היא עונתית לגמרי. והיא כנראה גם המתנה האולטימטיבית לטבעונים ולחובבי אקולוגיה. לעומת זאת היא לא מתאימה למי שאוהב חפצים גדולים, או שמחפש מקום אחסון לחפצים כאלה. קוטרה כ-5 ס"מ והיא עשויה מתפוז! כן, מה ששמעתם!
כאן כבר מבצבץ הצבע התפוזי מתוך הקופסה...
מתברר, שקופסאות תפוז הן חפץ עתיק יומין, שמופיע בתרבויות שונות. בחיפושים אחרי הוראות ההכנה נתקלתי בפוסט הזה, שאמנם אינו באנגלית, אבל עם קצת עזרה מגוגל טרנסלייט והתמונות הנלוות - הסתדרתי. אני בטוחה שגם אתן תצליחו.
כשהגיעה העונה קניתי קילו או שניים של תפוזים, הכנתי מיץ וריכזתי כל כוס וצנצנת בגודל המתאים. לא צילמתי, כי לא חשבתי שיהיה בזה עניין. כמובן שאחרי שסיימתי - הצטערתי, כי התוצאה מקסימה, ומה שעוד יותר מקסים הוא העובדה שהניחוח התפוזי שורד חודשים ארוכים!
באחד ממפגשי הקומונה שלפתי קופסה כזו, הכנסתי לתוכה וואשי טייפ (הגודל התאים בדיוק) והבאתי אותה כמתנת מארחת לאורית ב. המוכשרת והרב גונית. ידעתי שתאהב את זה ותעריך את העבודה. נכון, לא מדובר בקושי פיזי, ההכנה של הקופסאות פשוטה למדי, אבל ההמתנה הממושכת, הצורך להזיז, לשנות, לבדוק שאין עובש וכו' הם לא ממש בשביל מי שאוהבת סיפוקים מיידיים (כמוני...).
עכשיו אתם מאמינים שזה תפוז???
השבוע, כשב-Scrappy Hands עלה אתגר הקופסאות (והפעם יש בו פרס שווה במיוחד!), נזכרתי מיד בקופסה הזו, שאולי בגלל גודלה הזעיר שקעה בתהום הנשייה. שלפתי אותה משם - וחשבתי לעצמי שבעונת התפוזים הבאה אני הולכת להיות עסוקה... מאוד מאוד עסוקה! ההמתנה לייבוש שווה כל כך את התוצאה!
הנה עוד כמה זוויות:
 
 
אבל רגע, הזכרתי פרס שווה במיוחד בבלוג האתגרים שלנו, נכון? אז הנה הוא (הופ! כולם נעלמו כדי להכין קופסה ולהשתתף בהגרלה, הא?):
מדובר בלא פחות ולא יותר ממארז המדבקות הצבעוני והמהמם של יעל יניב, האחת והיחידה - תגידו שלא בא לכם אחד (שניים, שלושה...) כזה... אז די לבזבז זמן - אתגר הקופסאות מחכה לכם!

14 תגובות:

  1. משגע!!
    לא יאמן שזה מתפוז!!
    השקעה מהממת!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, יקירתי! את חייבת לנסות את זה!

      מחק
  2. מושית103.3.15

    הדבר האחרון לחשוב עליו הוא קופסת תפוז. רעיון מאתגר והקופסה שהכנת מיוחדת מאד. יפה לך על ההתנסות ועל השיתוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, מושית. גם אני לא הבנתי בהתחלה ממה זה עשוי... ואז ממש התלהבתי!

      מחק
  3. אנונימי3.3.15

    תמי חג שמח
    משגע !!!!! יישר כח יקירתי .
    סוזי פ.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, סוזי! טוב לראות אותך פה!

      מחק
  4. תמי, הסתקרנתי כבר מהמילה "עץ הקופסאות".....
    קופסה מדהימה הצלחת להעלות את ניחוח התפוז באפי
    בטוח, ששנה הבאה עצי התפוז במשק שלנו יהיו לא רק למאכל :o))
    בהצלחה בהגרלה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, מימי. אני בטוחה שתתלהבי מזה... לא רק מהתוצאה, גם ההכנה עצמה כיפית. יש בה משהו מאוד מרגיע (אולי בגלל הניחוח...).

      מחק
  5. איזה כייף שהקופסית הזאת שלי!!!
    מה שמעניין הוא שהרייח המדהים עדיין לא פג ואפשר להסניף אותה.
    ושוב תודה תמי!

    השבמחק
  6. רק את, רק את... חייבת לנסות!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תנסי! את תאהבי את זה! ואת יכולה להכין אותן עם הילדים, זה באמת כיף!

      מחק
  7. הקופסה הכי מקורית שראיתי איפעם... היות ואני ממש לא אוהבת רייח של קליפות תפוזים. אין סיכוי שאתנסה בהכנתה. אבל מורידה בפנייך את הכובע על השקעה ומקוריות, וכמובן הביצוע והדיוק. זה תמי!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, יקירתי! דבר אחד לא ברור לי: איך אפשר לא לאהוב ריח של הדרים????

      מחק

אני תמיד שמחה לראות תגובות ולקרוא אותן!