20.2.16

ניפגש בשמחות

פורסם לראשונה במגזין "החיים הטובים"
כמעט בכל משפחה יש דמות אחת שתמיד זוכרת את ימי ההולדת של כולם, מתי כל אחד התחתן ואצל מי התארחו כולם בפעם האחרונה בליל הסדר. כניסתם של הסמרטפונים הייתה אמורה להפוך את הזיכרון המשפחתי הזה לקל בהרבה, ויש באמת מי שדואגים לוודא שביום הנכון תופיע תזכורת (ורצוי יומיים קודם, כדי להספיק לקנות מתנה...), ואיכשהו, למרות כל זה, תמיד יש איזו שמחה שנשכחה, איזו דודה שתיעלב כי לא צלצלו לאחל לה מזל טוב, איזו אחיינית שהבטחתם לעצמכם להפתיע אותה ביום ההולדת הבא עם פרחים – ושכחתם.

כדי שכל התאריכים השמחים והחשובים האלה יהיו לכם מול העיניים נולד הלוח הזה, שהוא גם דקורטיבי וגם שימושי. וגם קל מאוד להכין אותו.
מה צריך?
•    עיגולי קרטון/עץ שטוחים בקוטר 4 ס"מ, כמספר האירועים המשפחתיים שיש לכם (ועוד כמה לאירועים שעתידים לבוא)
•    לוח עץ שאורכו מעט יותר מפי 12 מקוטר העיגולים (אם קוטר העיגולים 4 ס"מ, אורך הלוח יהיה 52-50 ס"מ: 12X4 ועוד קצת בשביל רווחים בבין העיגולים). עובי הלוח צריך להיות כסנטימר, כך שאפשר יהיה להבריג ווים בדופן התחתונה שלו, ורוחבו יכול להתחיל מ-3-2 ס"מ ולהגיע גם ל-20, תלוי כמה אתם רוצים לקשט אותו וכמה גדול אתם רוצים שיהיה.
•    12 ווי עין
•    צבע אקרילי + מכחול/מברשת
•    מנקב חורים / מקדח 2 מ"מ
•    טוש / עט
•    טבעות מתכת בקוטר 5-6 מ"מ
•    2 נעצים
•    סרט תלייה
מה עושים?
1. ערכו רשימה של האירועים שברצונכם לשלב בלוח, וחלקו אותה לפי חודשים. הכינו עיגולים כמספר האירועים, וחלקו אותם לשתי ערמות: אלה שישמשו לציון האירוע האחרון בחודש, ואלה שיש במהלך החודש אירועים נוספים אחריהם (למשל אם במאי יש לכם שלושה אירועים, ב-3 לחודש, ב-11 וב-19, בערימה אחת יונח עיגול המיועד לאירוע של ה-19 לחודש ובשנייה שאר העיגולים.
2. סמנו על העיגולים מהערמה הראשונה (האירוע האחרון בחודש) נקודה אחת לניקוב במרחק 2 מ"מ מהקצה ואילו על שאר העיגולים סמנו שתי נקודות לניקוב, גם הן במרחק 2 מ"מ מההיקף, זו מול זו, כלומר על קו האמצע של העיגול (קוטר). נקבו את העיגולים במקומות שסימנתם, ואם ברצונכם לצבוע את העיגולים - זה הזמן לעשות זאת.
3. צבעו את לוח העץ לטעמכם, הפכו אותו, וסמנו את קו האמצע. כעת הניחו עליו את העיגולים מהמרכז כלפי חוץ, כשאתם מקפידים על מרווחים זהים ביניהם. כשהמיקום שלהם מספק אתכם, סמנו  בגב הלוח את מיקום החורים. הסירו את העיגולים, ובהתאם לנקודות שסימנתם, סמנו בדופן התחתונה של הלוח  12 נקודות, והבריגו בהן את ווי העין.
4. הפכו שוב את הלוח, ובחזית כתבו כותרת כלבבכם. מתחתיה, מעל כל וו שחיברתם, כתבו את שם החודש.
5. כתבו על כל עיגול את פרטיו של אירוע אחד: שם החוגג והיום בחודש שבו חל האירוע. למשל, "גל 15", פירושו שגל חוגג את יום הולדתו ב-15 לחודש (ללא ציון שם החודש). שימו לב להשתמש בעיגולים הנכונים: מי שיום הולדתו הוא האחרון בחודש, יופיע על גבי עיגול עם חור אחד, כשהחור נמצא למעלה. את שמות האחרים כתבו כך שהחורים יהיו מעל ומתחת לפרטים.
6. השחילו טבעות בכל החורים. חברו ביניהן באמצעות טבעת נוספת, וצרו שרשרת נפרדת לכל חודש, כשהעיגולים מסודרים לפי סדר האירועים – למעלה המוקדם בחודש ולמטה המאוחר בו.
 
7. באמצעות טבעת נוספת חברו כל שרשרת כזו אל וו העין תחת שם החודש המתאים. כעת חברו לגב הלוח סרט תלייה באמצעות שני נעצים - ותלו את הלוח.
***
אחד מיתרונותיו של הלוח הזה הוא האין סופיות שלו. כל אירוע חדש בהיסטוריה המשפחתית המתהווה, יצטרף בקלות תחת החודש המתאים: אם הוא בתחילת החודש, הוסיפו עיגול צמוד לוו העין, אם הוא בין אירועים קיימים תוכלו לפרק את  הטבעות ולהוסיף אותו במקום המתאים, ואם הוא בסוף חודש תוכלו לנקב חור נוסף בעיגול התחתון, זה שבו ניקבתם רק חור אחד, ולהוסיף עיגול חדש בתחתית השרשרת.
וככה נראית ההדרכה הזו במדור שלי במגזין "החיים הטובים":
לכו להכין גם לכם לוח כזה - ושניפגש בשמחות!

22 תגובות:

  1. איזה רעיון משגע! תודה על ההדרכה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הרעיון לגמרי לא שלי, אבל הביצוע כן... תודה!

      מחק
  2. כרגיל, ביצוע נקי ומאוזן היטב. ההסבר שלך פשוט ונהיר.
    תודה על השיתוף. הכתבה מקסימה.

    השבמחק
  3. פשוט נהדר!!!!!! אין על היצירתיות שלך :):)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, יפעת... אני מסמיקה :)

      מחק
  4. גאוני! רעיון שאכן מתאים לכל בית וביצוע פשוט לכל מי שחפצה נפשו בלוח שכזה! תודה על ההדרכה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף, נוגה :) זה באמת קל ומתאים לכל אחד, את כל כך צודקת!

      מחק
  5. תמייייי אני ממש אוהבת את זה ואני חייבת, אבל חייבת להכין אחד כזה בשבילי!!!
    תודה על ההדרכה - נפלא!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע! ץכיני, זה ממש קלי קלות בשבילך!

      מחק
  6. מקסים תמי!
    תודה על ההדרכה

    השבמחק
  7. מושית1021.2.16

    איזה רעיון מקסים, ותודה על ההדרכה

    השבמחק
  8. עבודה מקסימה ממש!!! יום יבוא ואכין כזה לעצמי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. חומד, את מכינה את זה ב-10 דקות ובזמן שהצבע מתייבש את תופרת שתי טולות... ;) תודה מותק!

      מחק
  9. כל כלך מזמין להכין... כמה יופי.. חייבת ממש להכין.. גם לזה אגיע..תודה חמודה

    השבמחק
    תשובות
    1. את באמת מוזמנת :) תודה לך, מותק!

      מחק
  10. החלום שלי להכין אחד כזה. :-) יש גם רעיונות ברשת לגיוון.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מדינה, רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך מהשנה שעברה... ואת צודקת - יש המון רעיונות ברשת, וכל אחת יכולה למצוא השראה שתתאים לטעם שלה. אשמחלשמוע אם יצא לך להגשים את החלום ולהכין אחד כזה.

      מחק
  11. איפה ניתן לקנות את העיגולים מעץ והקרש עליו תולים הכל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני כבר לא זוכרת איפה קניתי את אלה, אבל בגדול הם עשויים צ'יפבורד (קרטון עבה) ואפשר למצוא אותם באתרים כמו אי ביי ועלי אקספרס, עם אן בלי חורים (שלי היו בלי וניקבתי אותם עם פאנץ'). הקרש הוא סתם שארית מאיזה ארון... זה גם יכול להיות ענף ישר יחסית, קרש רחב יותר וכו'. בהצלחה!

      מחק

אני תמיד שמחה לראות תגובות ולקרוא אותן!